Nou SAS, daar gaan we! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Saskia Jong - WaarBenJij.nu Nou SAS, daar gaan we! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Saskia Jong - WaarBenJij.nu

Nou SAS, daar gaan we!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Augustus 2014 | Noorwegen, Tromsø

Mijn eerste blog, woehoe! Hopelijk voor jullie schrijf ik een beetje leuk, want mezelf kennende zullen het lange verhalen worden. Het eerste stuk schrijf ik nu in het vliegtuig. Ik vlieg met vliegtuigmaatschappij SAS. Jaja, privé-jet! :) *Ik lees net de vliegtuigkaart van Isabel, Ies je bent geweldig!!*

Nou, nu begin ik echt. Iets wat altijd nog heel ver weg was, komt nu heel erg dichtbij. Ik kan er niet meer om heen, ik ga vijf maanden in Noorwegen wonen. Super vet natuurlijk, maar ook heel erg spannend en misschien zelfs een beetje eng. Oh oh oh, waarom leek mij dit toch een leuk idee!? Als ik aan kom kan ik meteen deelnemen aan de 'PJ-party' aka chillen in de nacht tot het acht uur 's ochtends is en ik mijn sleutel op kan halen.

Dit schrijf ik in de woonkamer van mn prachtige huis. Maandagochtend.

Waaaauw waaauw wauuw! Deze plek is ongelooflijk mooi! Het is echt prachtig, overal kerstbomen, bergen met nog een beetje sneeuw en blauwe meren. Wanneer ik op Oslo overstap op het vliegtuig naar Tromsø raak ik in gesprek met drie Nederlandse jongens en een Nederlandse timmerman die al drie jaar in Tromsø woont. De drie jongens gaan hiken van Finland naar Tromsø en komen misschien aan het eind van hun vakantie (die in Tromsø eindigt) nog even een biertje (acht eurooo) drinken.
De Nederlandse timmerman biedt mij een lift naar de universiteit aan. Uiteindelijk ga ik samen met twee Engelsen die ook die Finland route gaan lopen met de timmerman mee. Eenmaal bij de 'PJ-party' aangekomen is het suuuuper druk, want ik ben de enige internationale student.. De rest was allemaal al weg. Gelukkig wilde oud-studenten Pierre en Christian mij alsnog wel opvangen. Na TinTin gekeken te hebben en mijn eerste (gratis) biertje gedronken te hebben, hadden we nog vijf uur over tot dat het kantoor open ging. Dus ja, wat doe je dan als echte Noor?
VISSEN!! Inderdaad ik ben om twee uur 's nachts op een boot beland en heb gevist. Althans, zij gingen vissen en ik ging kijken. Ik vind het nu toch nog even een beetje zielig nog voor de visjes.
Uiteindelijk was het dan acht uur en kon ik de sleutel ophalen. Mijn huis is 200 meter van het kantoor en de universiteit af dus dat is fijn. Maarja Saskiaatje met twee zware koffers en een steil oplopende weg gaat niet heel snel natuurlijk!
Uiteindelijk heb ik mezelf en de koffers het huis in gekregen en toen begon de tweede missie; waar is toch die woonkamer met keuken?
Na twee keer verschillende deuren geopend te hebben die naar buiten ging, keek ik eens goed op de plattegrond. Ik moest naar boven! Achja, ik kom er wel he! Eenmaal boven bleken de woonkamer en keukens super mooi. Alle fancypancy dingen zoals jajajaaaa, afwasmachines zijn aanwezig. Toen ik dit had bewonderd ging ik mijn kamertje maar eens bekijken. Het is erg klein, maar prima en netjes ingericht. Op een gegeven moment hoorde ik geluid op de gang, dus ik greep mijn kans om mijn eerste huisgenoot te spotten! Dit was Knut (geen idee of je het zo schrijft) uit Noorwegen. En net toen ik nog niet zo lang in de woonkamer zat ontmoette ik Lucie/Lucy uit Frankrijk. Zij ging ontbijten en ik dacht; hmm oh ja ontbijt.. dat heb ik nog niet. Maar gelukkig mocht ik met haar ontbijt mee eten. Nu is zij even met een ander Frans meisje (ook een huisgenoot) naar iemand op de uni en daarna gaan we naar de supermarkt.

Ik vind het tot nu toe allemaal echt super leuk en ben erg benieuwd naar morgen en de rest van de dagen. Alle Noren zijn in ieder geval heel aardig en hartelijk. Iedereen wil helpen.

Dan nog even wat random dingetjes:
Noorse kinderen dragen ook loom-bandjes!
Overal staan kerstbomen!
De foto's zijn 's nachts gemaakt, maaaar maar het is licht. :O

Nou, nog best veel verteld over één dag. Wordt vervolgd. Ook komen er nog wel een keer foto's van tha house! :)

  • 11 Augustus 2014 - 12:12

    Yvonne Balvers:

    Hallo Saskia,

    Dit verslag was al leuk om te lezen.
    Wat ga je eigenlijk studeren??
    Vr.gr. Yvonne

  • 11 Augustus 2014 - 12:17

    Saskia:

    Hey! Twee psychologie vakken en een vak over de Noorse cultuur. :)

  • 11 Augustus 2014 - 12:17

    Thommie:

    Lekker hoor Sassie! Stuur je een keer een zelfgevangen visje op voor de leeuwen?

  • 11 Augustus 2014 - 12:45

    Andre Aka Annie:

    aaaaah jaloers! het ziet er echt suuupermooi uit!

  • 12 Augustus 2014 - 00:10

    Stefan Bakker:

    Hey sas
    Super cool dat je een blog gaat bij houden,
    We missen je wel al op de jol.
    Heel veel plezier daar en ik blijf je in ieder geval volgen.
    Gr Big Bak

  • 16 Augustus 2014 - 19:13

    Esther:

    ach nichie
    we missen je vrolijke lach wel hoor. Maar door dit te lezen weten we dat je al geniet.
    Hoop dat alles lekker blijft gaan en ook je kontakten goed verlopen. Leuk van de timmerman dus je kon nog even hollands praten. Lieverd heel veel sterkte en ik hou je in de gaten.

    Groetjes van edward natuurlijk ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Tromsø

Saskia

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 4070

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 31 December 2014

Tromsø

Landen bezocht: