Weeeeeeeeek twee twee twee! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Saskia Jong - WaarBenJij.nu Weeeeeeeeek twee twee twee! - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Saskia Jong - WaarBenJij.nu

Weeeeeeeeek twee twee twee!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

25 Augustus 2014 | Noorwegen, Tromsø

Ik weet niet meer precies welke dag het was, maar ik kreeg deze week post! Van JOL Hoefplan kreeg ik een enveloppe met allemaal gekleurde papiertjes en JOLlars!! Toen ik de enveloppe open maakte verwachte ik niet dat álle gekleurde briefjes beschreven waren, maar op alle briefjes bleek een boodschap te staan. Echt heel erg leuk! Ik maakte het open in de keuken en toen ik tegen de twee Franse jongens die daar zaten vertelde dat alle briefjes beschreven waren, vonden zij dat ook super leuk.

Maandag was de laatste dag van de intro en we gingen naar Grøtfjord! Je kon van te voren kiezen of je daar wilde chillen, vissen of bergbeklimmen. Bijna iedereen koos, net als ik zelf, bergbeklimmen. Je zou verwachten dat de bergtocht goed te doen zal zijn wanneer ze zeggen, yeah everybody can do it it’s an easy climb. Maaaaar, ‘easy’ voor Noren betekent ademhappen en verzuurde benen voor Saskia’s. Het was een mooi bergje en ondanks dat het af en toe vrij zwaar was, was het wel erg vet om te doen. Ik was er zo’n drie keer heilig van overtuigd dat ik de top bereikt had, maar helaas er verscheen telkens weer een nieuwe top. Uiteindelijk was ik super blij dat ik de top bereikt had en was het uitzicht super mooi!
Toen we terug kwamen bij het strandje hadden we een barbecue en de ‘landen-presentatie’. Elk land kreeg twee minuten om zichzelf te presenteren. Wij, als Nederland, hadden dropjes meegenomen en hebben die uitgedeeld (ja ja, we hadden ook een quiz gedaan). Het was super grappig om de gezichten van de internationals te zien wanneer zij het dropje in hun mond deden. De Pool naast ons lach helemaal in een deuk en wees ons telkens weer op de walging op de gezichten van de internationals. Hier moesten wij natuurlijk stiekem best om lachen.

Dinsdag zijn we met een aantal mensen naar de opening van het academische jaar gegaan. Dit was ook het begin van de Debutuka (Noorse intro). Totaal tegen onze verwachting in waren alle speeches in het Noors (sarcastisch natuurlijk he, speciaal voor jou lyke hihihi). Daarom besloten we uiteindelijk toch maar weer weg te gaan. Ik ging samen met Rudy en John door naar de kantine waar de koffie ‘maar’ 10 NOK bleek te kosten! Jeeeej, kunnen we hier toch ook wel eens koffie drinken. Na een tijdje zagen de jongens dat andere mensen aan het bier zaten en tja hoe duur dat dan ook is, je moet toch integreren.. Het was veel te duur, maar wel heel lekker! Hierna gingen we weer met een aantal andere mensen naar Jekta (shopping center). Daar zagen we dat de Spar 10NOK acties had. Dit maakte ons extreem hebberig, dus we gingen alles wat 10 NOK was langs!
’s Avonds gingen we met een aantal vegetarische mensen eten bij Jan (Duits) in Prestvannet. Na het bijwonen van de speech over hoe te socializen met Noren hadden we met die mensen bedacht om dan ook maar een eigen bubbel te starten; de Veggie Bubble!

De rest van de week ging net als vorige week super snel voorbij. Donderdag had ik mijn eerste les; Psychology of attitudes. Het bleek dat ik bijna alles wat vertelt werd al wist! Verder is ’s avonds het bierbrouwproces gestart. Het is hier schijnbaar vrij gebruikelijk om je eigen bier te brouwen, dus dat wilde de jongens zeker ook gaan doen! De Poolse jongen in ons midden bleek en echte pro en vertelde iedereen wat ze moesten doen. De jongens zijn super trots en blij met hun brouwerijtje. We moeten helaas wel nog een tijdje wachten tot het genuttigd kan worden..
De dag erna gingen we naar een markt waar alle studentenclubs stonden met hun standjes. Samen met Hilke heb ik besloten om volunteer te worden bij de studentenvereniging/organisatie. Tijdens de speech ‘socializing with Norwegians’ werd het aangeraden om vrijwilligerswerk te doen. Tadaaaaa, nog een bubbel er bij!
Aan het eind van de middag gingen we naar de berg, omdat onze Noorse huisgenoot daar mee deed aan een race. Wij hebben deze berg wel eens beklommen en je doet er ongeveer 1 á twee uur over (afhankelijk van conditie en pauzes enzo). Onze Noor rende deze berg binnen 18 minuten op!! Het was een grappige wedstrijd om te zien. Wij zaten naast het pad op de berg en zagen op een gegeven moment allemaal gekke Noren naar boven buffelen. We zeggen het wel vaker en hier ook, die Noren sporen niet! :)
’s Avonds hadden we een feestje! Hier had iedereen wel weer zin in. Van te voren gingen we Kingsen, wat elke keer weer hilarisch is met alle Internationals!

Vandaag (maandag) begon mijn hoorcollege veel te vroeg, 8.15. Vol met zelfmedelijden sleepte ik mezelf naar de universiteit. Het was een redelijk interessant hoorcollege, maar gezien het tijdstip was mijn concentratie erg ver te zoeken.
Vanavond gaan we vol passie een voetbalclub van Tromso aanmoedigen in het stadion!

Hadet bra!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Tromsø

Saskia

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4058

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2014 - 31 December 2014

Tromsø

Landen bezocht: